Maak kennis met


Tom
Buunk

Co-Founder

Volg Tom

Tom Buunk heeft tijdens zijn studie Technische Bedrijfskunde geleerd kennis van techniek en management samen te brengen. Hij brengt die vaardigheden nu in de praktijk door onderwijsprocessen in het primair onderwijs te helpen ondersteunen met een (geavanceerde) softwareoplossing en haalt daar enorm veel voldoening uit.

In groep 5 van de basisschool zei meester Klaas dat Tom op dat moment veel meer in zijn mars had dan dat hij vaak liet zien. In de eerste klas van de middelbare school bleek hij dyslexies te zijn. Hij weet daarom als geen ander hoe uitdagend lezen kan zijn voor sommige leerlingen, maar heeft het daar nooit bij laten zitten.

Een vogeltje met kleinere vleugels moet simpelweg wat harder fladderen. Met die mentaliteit gaat hij nu ambitieuze projecten zoals Onderwijs in Beeld te lijf. Ook leest hij nu meer dan de meeste mensen in zijn omgeving. Vooral informatieve boeken met nuttige of interessante informatie leest hij graag. Hij kan daarom goed meepraten over allerlei onderwerpen, zoals economie, geschiedenis en sinds kort ook het primair (lees)onderwijs.

Toen Stijn hem in mei 2020 vroeg om samen het onderwijs te helpen innoveren was het voor hem eigenlijk een sprong in het diepe. Tijdens de eerste gesprekken met schoolleiders en leerkrachten kwam hij er al snel achter dat het een hele laagdrempelige en vooral leuke omgeving is om mee te werken.

Ook het idee dat ze met dit initiatief een grote impact kunnen maken, heeft hem geholpen die onzekerheid snel te overkomen. Lezen is daarvan een perfect voorbeeld, daar raak je namelijk de kern van het onderwijs mee en kun je de toekomstige generaties op een enorm positieve manier beïnvloeden. Die gedachte is wat hem elke dag drijft om samen met Stijn dit geweldige initiatief voort te zetten.